۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۸۱۹
آیت الله نعیم آبادی:

 هنرمندان از همه ظرفیت ها جهت حفظ و اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی استفاده کنند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: هنرمندان استان هرمزگان از تمامی ظرفیت های هنری خود در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی استفاده کنند.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس شامگاه یکشنبه در دیدار با هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان با تأکید بر ماندگاری هنر در بستر فطرت و آفرینش، گفت: هنرمندان قدر نعمات خدا را بدانند و هنر خود را در حاشیه قرار ندهند چرا که هنر هر انسان تنها متعلق به خودش نیست بلکه دیگران هم باید از این موهبت استفاده کنند.

وی با اشاره به وجود آثار ارزشمند در سرزمین ایران، افزود: کشوری مانند آمریکا که قدمت چندانی ندارد علم را از ما می گیرند و خودشان را حفظ می‌کنند و ما نباید از کشور مفتضحی مانند آمریکا تأثیر بگیریم و هنر خود را فراموش کنیم.

امام جمعه بندرعباس خواستار توجه بیش از پیش مسؤولان به جامعه هنری شد و تصریح کرد: هنرمندان باید از ظرفیتی که خداوند به آنان عطا کرده به خوبی استفاده کرده، در هنر خود دقت داشته و از آن در بطن زندگی خود استفاده کنند.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه هنر حرف دل انسانها است گفت: اگر هنرمند بداند در چه جایگاهی قرار دارد و چگونه باید کار کند، هنرش ماندگار خواهد بود.

در ادامه این دیدار، انوشیروان پیش دار رییس حوزه هنری هرمزگان با اشاره به فعالیت چشمگیر شاعران آیینی و مشارکت هنرمندان استان در کنگره شعر اهل بیت(ع)، اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ برنامه در حوزه های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و اشاعه تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی اجرا شد.

وی با انتقاد از نبود آثار مکتوب در حوزه انقلاب اسلامی در استان هرمزگان، بیان کرد: با تلاش پژوهشگران هم اکنون کتاب خاطرات مبارزات انقلاب اسلامی را مستندسازی کرده ایم که امید می رود تا قبل از دهه فجر سال جاری آماده چاپ شود.

رییس حوزه هنری هرمزگان همچنین با اشاره به جمع آوری خاطرات شهدا، جانبازان، رزمندگان اسلام و گردان ۴۲۲، گفت: با تلاش هنرمندان استان، خوشبختانه کتاب «نقش بانوان استان در مبارزات انقلاب اسلامی» آماده انتشار است که به زودی چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

پیشدار در پایان ابراز داشت: حوزه هنری تنها دستگاهی است که به صورت تخصصی و علمی در حوزه دفاع مقدس کار می‌کند و تا پایان سال جاری ۱۰ عنوان کتاب را رونمایی خواهد کرد./851/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات